Afgelopen weekend, 21 juni 2026, is onverwacht onze oud-collega John van de Wiel overleden.
Hij was een bekend persoon in de wereld van de milieu opsporing en werd geprezen om zijn vakkennis.
Zijn carrière was begonnen begin jaren ‘80 op het oude team Rucphen waar hij als jonge diender werd geplaatst in de groep van Sint Willebrord.
Een bewogen periode in zijn leven waar John altijd met veel humor over zijn avonturen in deze Brabantse parel kon vertellen.
Na de reorganisatie kwam hij op team Breda Zuid Oost waar hij zich al snel ging specialiseren in de milieuhandhaving.
In die wereld groeide hij snel door en onder andere via de KLPD in Zoetermeer, en de bovenregionale recherche (Interregionaal Milieuteam) kwam hij uiteindelijk terecht bij team Milieu in Breda waar hij tot aan zijn pensioen heeft gewerkt.
John was net een jaar met pensioen en had nog veel grootse plannen. Na een ruim 45 dienstjaren bij de politie te hebben gediend was er nu eindelijk tijd voor zijn grote droom; een vakantiehuis in zijn favoriete vakantieland Gambia.
Een stuk grond was aangekocht en de eerste stenen werden ter plaatse gebakken. De eerste muren stonden al overeind. Helaas heeft het voor John niet zover mogen komen dat hij het eindresultaat zelf kon zien.